Den altoverskyggende frontvokalist i det berygtede, industrial-pionerer, nemlig Einstürzende Neubauten, leverede en sand, tysk kulturmanifestation ved sit seneste besøg med bandet i København i foråret 2022, med hele tre udsolgte koncerter og 4000 solgte billetter.
Blixa Bargeld har gennem årene indgået i en lang række respektindgydende internationale konstellationer som: Nick Cave & the Bad Seeds, ANBB (m. Alva Noto) samt i teater, film og litteratur er en nagelfast realitet. Men denne gang har Bargeld genoptaget sit samarbejde med den Italienske filmkomponist Teho Teardo. Teardo og Bargeld mødtes oprindeligt i Rom om teaterstykket ´Ingiuria’, som også involverede Alexander Balanescu. Men det stod hurtigt klart, at der var basis for et langt mere omfattende samarbejde.
Koncerten i København fungerer reelt som eneste stop i Skandinavien for nu. Her vil Teardo og Bargeld fremføre musik fra deres samlede værker, med sange som kredser om temaer som filosofi og kunsthistorie.
Men duoen vil også præsentere nye kompositioner på Bremen Teater, som snarest vil manifestere sig på en endnu unavngiven EP. Herunder ´Bisogna Morire‘, med den alternative titel ´Homo Figuit Velut Umbra‘ (Mennesket flygter som en skygge), en passacaglia og en slags danse macabre, ´Starkregen, Rimangono‘ (Bliv tilbage!), en hilsensformel fra efterkrigsperioden, komponeret inden pandemien og “Dear Carlo”, som Blixa skrev i korrespondance med en italiensk astrofysiker, i en uhøjtidelig diskussion om universets natur. Første indtryk af det nye materiale er yderst lovende. Og viser, at rummet om Bargelds facetterede vokalarbejde og enestående lyrik, kombineret med Teardos komplekse arrangementer, endnu igen synes at udvides.
Koncerten på Bremen Teater vil være for et udelukkende siddende publikum. Udover Blixa Bargeld som det vokale midtpunkt på fire sprog, orkesterleder Teho Teardo på baritonguitar og elektronik, så understøttes duoen i Bremen Teater eksklusivt af den danske Messer Kvartetten med blandt andre Andrea Rebekka Alsted, men endda også af duoens egen cellist Laura Bisceglia og Gabriele Coen på basklarinet.
Den altoverskyggende frontvokalist i det berygtede, industrial-pionerer, nemlig Einstürzende Neubauten, leverede en sand, tysk kulturmanifestation ved sit seneste besøg med bandet i København i foråret 2022, med hele tre udsolgte koncerter og 4000 solgte billetter.
Blixa Bargeld har gennem årene indgået i en lang række respektindgydende internationale konstellationer som: Nick Cave & the Bad Seeds, ANBB (m. Alva Noto) samt i teater, film og litteratur er en nagelfast realitet. Men denne gang har Bargeld genoptaget sit samarbejde med den Italienske filmkomponist Teho Teardo. Teardo og Bargeld mødtes oprindeligt i Rom om teaterstykket ´Ingiuria’, som også involverede Alexander Balanescu. Men det stod hurtigt klart, at der var basis for et langt mere omfattende samarbejde.
Koncerten i København fungerer reelt som eneste stop i Skandinavien for nu. Her vil Teardo og Bargeld fremføre musik fra deres samlede værker, med sange som kredser om temaer som filosofi og kunsthistorie.
Men duoen vil også præsentere nye kompositioner på Bremen Teater, som snarest vil manifestere sig på en endnu unavngiven EP. Herunder ´Bisogna Morire‘, med den alternative titel ´Homo Figuit Velut Umbra‘ (Mennesket flygter som en skygge), en passacaglia og en slags danse macabre, ´Starkregen, Rimangono‘ (Bliv tilbage!), en hilsensformel fra efterkrigsperioden, komponeret inden pandemien og “Dear Carlo”, som Blixa skrev i korrespondance med en italiensk astrofysiker, i en uhøjtidelig diskussion om universets natur. Første indtryk af det nye materiale er yderst lovende. Og viser, at rummet om Bargelds facetterede vokalarbejde og enestående lyrik, kombineret med Teardos komplekse arrangementer, endnu igen synes at udvides.
Koncerten på Bremen Teater vil være for et udelukkende siddende publikum. Udover Blixa Bargeld som det vokale midtpunkt på fire sprog, orkesterleder Teho Teardo på baritonguitar og elektronik, så understøttes duoen i Bremen Teater eksklusivt af den danske Messer Kvartetten med blandt andre Andrea Rebekka Alsted, men endda også af duoens egen cellist Laura Bisceglia og Gabriele Coen på basklarinet.
A rich text element can be used with static or dynamic content. For static content, just drop it into any page and begin editing. For dynamic content, add a rich text field to any collection and then connect a rich text element to that field in the settings panel. Voila!
Headings, paragraphs, blockquotes, figures, images, and figure captions can all be styled after a class is added to the rich text element using the "When inside of" nested selector system.